zaterdag 1 december 2012

Dagboekquiltje november 2012



Deze maand maakte ik eindelijk weer eens dagboekquiltje af. Ik kon pas vandaag een foto maken en had gehoopt deze nog op tijd te kunnen bloggen. Maar helaas, op de terugweg van de bioscoop stonden we in de file.

Dit quiltje heb ik gemaakt naar aanleiding van Aarts beschrijving van de workshop die hij laatst gaf.

Het quiltje is echt onder mijn handen ontstaan. Heerlijk om weer eens zo vrij te 'spelen' met lapjes en andere materialen! Ik heb het quilten en bloggen gemist!

Op de zelfgeverfde en gestempelde lap heb ik stroken geverfde vlisofix gestreken.
Daarna heb ik een bladzijde uit een tijdschrift in stroken gescheurd en op de lap gestikt.
Vervolgens heb ik om de gestempelde bloemen gequilt. Als laatste heb ik bronskleurige 'stralen' geborduurd.

Het garen dat ik voor de afwerking heb gebruikt, vind ik achteraf minder geslaagd. Maar de cordonsteek zelf is eindelijk eens goed gelukt!

8 opmerkingen:

Nienke zei

Mooi, ik vind het prachtig hoe de foto verwerkt is, zo subtiel!

joke zei

Mooi quiltje geworden. Inderdaad heel mooi hoe je die foto erin hebt verwerkt. Toch een heel eigen interpretatie van Aarts beschrijving.

Hannie de Beer zei

Heel mooi, deze verwerking. Blij dat ik je weer op je blog zie!is al weer lang geleden, maar ik volg je nog steeds!

Aart zei

Leuk dagboek quiltje is dit geworden. Fijn om te zien dat mijn blog gelezen word en anderen aanzet om aan de slag te gaan. Ik ben weer geïnspireerd door Kim Thittichai van http://hot-textiles.blogspot.nl/.
Fijn weekend!
http://quiltaart.blogspot.nl

Anoniem zei

Mooi, hoor, Dea! Ik heb het ook gelezen op het blog van Aart, maar er nog niets meegedaan. Nou, jij wel en hoe.....

christina zei

Het was het wachten waard. Hij is zeer geslaagd

Ineke zei

Een mooie "come back".

Christel Sins-Camp zei

Gefeliciteerd met deze zeer geslaagde stap in de goede richting. Fijn je weer bezig te zien...