dinsdag 3 april 2012

Quiltweekend en workshops

Het was zo druk de laatste tijd: werken, quiltweekend, verjaardagen en workshopweekend. Jammer genoeg ben ik daardoor ook vergeten te linken bij de FMQ Challenge en heb ik geen tijd gehad om een kleine wholecloth te quilten voor de Quilt Along van Leah Day. Laat staan dat ik tijd heb gehad om te bloggen. Nu maar even bijpraten dus!

I've been so busy lately with work, a quilt retreat, birthdays and a weekend full of workshops. As a result I haven't been able to link up with the FMQ Challenge nor with Leah Day and the Quilt Along. And I've seriously neglected this blog. Time to catch up!

Een paar weekenden geleden ben ik heerlijk op quiltweekend geweest. Dat is altijd erg gezellig dus ik heb weer genoten. Ik had ook nog eens de mazzel dat ik jarig was in dat weekend. Ik ben vreselijk verwend! In een prachtige mand hadden alle weekendgangers allemaal spulletjes voor me verzameld die ik kan gebruiken bij het (art)quilten. Zo lief!


I happened to be on a quilt retreat on my birthday and was spoiled with a basker full of quilting supplies. Isn't that sweet?

Afgelopen weekend logeerde ik bij Christina. Samen volgden we twee workshops bij Susan Brubaker Knapp: Thread Sketching en Whole Painting. Ik vond het super! Sowieso was het erg gezellig om bij Christina te logeren en samen met haar een workshop te doen. Ook erg leuk om Marjolijn en José (geen blog) te ontmoeten!

Last weekend I stayed with Christina to attend two workshops with Susan Brubaker Knapp. I enjoyed both my stay with Christina and the workshops very much. I also enjoyed meeting Marjolijn and José (no blog)!

Susan is very kind and an excellent teacher! I learned a lot and like working with both techniques.

De workshops zelfs waren ook erg de moeite waard. Susan is een heel aardige vrouw die op een fijne manier lesgeeft. Ik heb veel geleerd en vind beide technieken leuk om mee te werken.

Dag 1 / Day 1: Thread Sketching

Een mooie techniek om met draad heel fijne details aan te brengen op stof.

A great technique to add fine details with thread.




Overleggen met Susan / Susan is giving advice.

Het voorlopige resultaat / The result so far

Dag 2 / Day 2: Wholecloth Painting

Dit vond ik echt geweldig! Mijn oude liefde, tekenen en schilderen, gecombineerd met stofjes en draadjes, heerlijk.

Ik koos deze foto van Susan.

I loved this technique! It combines my old love of sketching and painting with threads and fabric, wonderful.

I chose this photo provided by Susan.
 

Eerst de tekening overgetrokken op stof. Toen de verfjes klaargezet en schilderen maar.




Uiteraard ben ik ook hier nog niet mee klaar, maar de komende tijd is het wat rustiger in de weekenden. Dan wil ik verder gaan met deze twee werkstukken zodat ze wel af komen.

Of course this piece isn't finished either but I hope to have some more time on my hands from now on. I look forward  to working on these pieces and finishing them. 

9 opmerkingen:

neeftje zei

Ziet er allemaal super uit!!! Heerlijk die workshops.
Nog gefeliciteerd, zie je gauw weer!

Ineke zei

Allemaal leuke resultaten. Leuk om te doen he?

Nienke zei

Nou je hebt je tijd goed besteed! Dat ziet er errug goed uit.

marjolijn zei

Ja, was geweldig! Leuk je te ontmoeten, dat was wederzijds!
gr. Marjolijn

Christel Sins-Camp zei

Hé, die bladeren komen me bekend voor...
Het waren hele leuke en vooral leerzame workshops bij Susan; ik heb ze in Bunschoten gevolgd.
Ben heel benieuwd naar jouw eindresultaten!
Groetjes, Christel

Hannie de Beer zei

Heel bijzondere kleuren,zoals je de bladeren hebt geverfd.En ook je libel ziet er prachtig uit. Zo'n kan niet meer stuk natuurlijk!

Hannie de Beer zei

En nog haast vergeten: Alsnog Gefeliciteerd!

Anoniem zei

Je libelle is erg mooi, het blad vind ik echt heel mooi, ben benieuwd hoe je die afmaakt.
IngridL

christina zei

Hopelijk ben je weer wat opgeknapt. En wat was het leuk he.