zaterdag 7 januari 2012

Nog iets nieuws

Bedankt voor de adviezen voor quiltproblemen die ik gisteren beschreef. Wat fijn dat jullie meedenken! Ik gebruik trouwens altijd hetzelde garen als onder- en bovendraad. Vandaag ben ik bij de plaatselijke stoffenwinkel geweest voor topstitchnaalden maar daar had de eigenaar nog nooit van gehoord. Weet iemand waar je dit soort zaken online kunt kopen?
Ik heb nu microtexnaalden 70/10 meegenomen. Eens kijken hoe dat gaat. Of zullen die dan weer te klein zijn? Dan heb ik ook nog wel borduurnaalden. Vandaag wil ik het in ieder geval gaan testen. Alle klusjes zijn gedaan dus ik mag weer achter de naaimachine!

Ik ben ook druk bezig met mijn eerste dagboekquiltje. Erg leuk om te doen!

Verder ben ik met iets nieuws begonnen. De afgelopen tijd kwam ik een paar keer bij mijn moeder en zag haar mooie breiwerk: een sjaal van een geweldig leuk garen. Het begon natuurlijk vreselijk te kriebelen om ook te gaan breien. Dus toen mijn moeder vervolgens een prachtige bol breigaren had gekocht voor een sjaal voor mij, kon ik de verleiding echt niet meer weerstaan.

Inmiddels zit ik dus geregeld heerlijk te breien. Moet je nu eens kijken, dit garen in deze prachtige kleur kun je toch niet weerstaan?!


I got some great advice concerning the quilting issues I described in my previous log. Apparently, it's all in the needle! Today I bought other needles that I am going to try it out. I am also working on my first journal quilt and having much fun with it!

And I've started something new as well. My mother has been knitting a beautiful scarf. I haven't knitted in over 20 years but when I saw my mother's work and she brought me some beautiful yarn, I couldn't help myself!
Look at that beautiful colour... How could I resist?!

6 opmerkingen:

neeftje zei

Wat ben je lekker bezig! Je sjaal is leuk! Groetjes

marjolijn zei

Wat een bijzonder breigaren. Leuk effect geeft dat.
En lukt het met de nieuwe naalden? Bij Cordi zijn de topstitchnaalden in ieder geval te koop. Maar het duurt nog even voordat je daar bent. Ik zou ze wel voor je kunnen kopen en opsturen? Bij de meeste quiltwinkels zijn ze trouwens wel te koop. Helaas kan ik je niet aan een internetadres helpen.
gr. Marjolijn

christina zei

ik loop nogal achter met blogs lezen, dus doe ik alledrie maar in 1x. Topstitch naalden kun je kopen bij matri.nl

Daar koop ik altijd mijn berninaspoeltjes.

de naalden die je net hebt gekocht zijn ook prima naalden hoor. Deze en de topstitch vind ik persoonlijk de prettigste naalden.

ina zei

bij ons verkopen ze de schmetz naalden zelfs op de markt! Ook microtex en ook topstitch etc. Jammer dat die stoffenwinkel ze niet had. Vrijwel alle quiltwinkels hebben ze ook wel of je naaimachinedealer?
Ik zat trouwens nog te denken; onregelmatige steken etc. kunnen ook wel het gevolg zijn van het feit dat je machine wat stoffig is of olie nodig heeft. Het is echt wel aan te bevelen vaker te oliën dan je machine aangeeft, want dan MOET het echt, op gevaar dat je machine een keertje vast loopt wanneer je het olievaatje te vaak wegdrukt.

Dea zei

Helaas heb ik de naalden nog niet uit kunnen proberen. Gisteren had ik meer tijd nodig voor mijn dagboekquiltje dan ik dacht. En vandaag had ik helaas andere verplichtingen. Hopelijk kan ik morgen weer even achter de naaimachine.

Wat lief dat je de naalden op wilt sturen, Marjolijn! Maar met de link van Christina moet het goed komen. Dankjewel, Christina!

Met het schoonmaken van mijn machine zit het wel goed, Ina. Dat doe ik heel vaak. Oliën mag ik wel wat vaker doen inderdaad. Ik doe het sowieso al vaker dan alleen als het symbooltje verschijnt maar het kan nog best wat vaker, denk ik. Bedankt weer voor het meedenken!

Hannie de Beer zei

Leuk zeg de sjaal met dit speciale garen! Ik zag het laatst hier op de markt bij de breiwolkraam,maar het was er zo druk dat ik niet goed kon kijken. Een andere keer ga ik er zeker voor.
Ik hoop dat het quilten gaat lukken met de nieuwe naalden!