maandag 26 december 2011

Creatieve vakantie / A Creative Holiday

Heerlijk hoor, zo'n lange vakantie. Eindelijk lukt het weer eens echt te ontspannen en creatief te doen. Alle familiebezoekjes zitten er alweer op dus vandaag had ik tijd om te oefenen met het quiltpatroon dat ik heb bedacht voor de Godin.

Toen ik laatst een lok haar borduurde, was ik aan het fantaseren over het quiltpatroon. Het lijkt me mooi om haarlokken te quilten die uitlopen in een patchworkpatroon van sterren. Vervolgens bedacht ik me dat het handiger is eerste te quilten en dan pas de haarlokken te borduren. Anders quilt ik over de geborduurde lokken heen, of moet ik steeds stoppen.

Daarom zocht ik eerder deze week al een achterkantstofje uit en naaide twee resten vulling aan elkaar (ik had geen vulling meer en wilde niet wachten tot ik weer naar de winkel kon). Vandaag heb ik de drie lagen aan elkaar vastgemaakt. Ik durfde echter niet gelijk op de Godin te quilten dus heb eerst geoefend op een proeflap.


Op zich niet slecht maar ik krijg er een beetje een 'Medusa'-gevoel bij... Misschien moet ik de lokken niet in van die spiralen laten uitlopen? Maar dat vond ik juist zo mooi passen bij de spiraal die de Godin in haar handen houdt. Nog maar even verder proberen.

Ik weet trouwens dat ik een tijdje geleden een quiltje zag waarin ook haar was gequilt. Dat vond ik prachtig maar waar heb ik dat toch ook alweer gezien?

In een poging die foto terug te vinden ben ik mijn mailbox aan het leegspitten. Eindelijk lees ik de nieuwsbrieven die ik ontving van Quilting Daily. Daar staan interessante artikelen in! Ik heb er alweer een aantal opgeslagen om later nog eens terug te kunnen lezen.


Ik heb trouwens al een aantal keer geprobeerd om mijn e-mailadres aanklikbaar te plaatsen in de zijbalk van deze blog, maar het lukt me maar niet! Wie weet hoe dat werkt?

This holiday is great! Finally, I'm relaxing enough to get creative. I've been playing around with a quilting motif for the Goddess. 
The other day I figured it would be wise to get the quilting done before embroidering the hair of the Goddess. I want to quilt locks of hair with patchwork type stars.

I was nog confident enough to try my hand at the Goddess yet so I practised on a sample. Humm, maybe a bit too much Medusa? I'll have to practise a bit more, I guess.

I know I've come across a photo of quilted locks of hair recently, but where? I can't remember for the life of me.

In an attempt to find said photo I'm going through my mailbox and finally reading all those newsletters from Quilting Daily. I've found some interesting articles that I've saved for later (re)reading.

9 opmerkingen:

marjolijn zei

Heerlijk dat je weer creatief bezig kunt zijn. En kijk hier eens: http://freemotionquilting.blogspot.com/ zij is ook met een godin bezig.
gr. Marjolijn

Beth zei

Glad you are having so much fun. This link is to a winning quilt from Portrait artist Maria Elkins. She has done wonderful hair. Copy this link and paste into browser:
http://www.karenkaybuckley.com/weblog/?p=3195

or google Maria Elkins and Windblown. It is a great quilt.

Ineke zei

Soms moet je even een aanloop nemen om door te zetten maar daarna krijg je meestal weer helemaal de quiltkriebels. Probeer vol te houden, het is zooooo leuk!!

Nienke zei

Wat een heerlijk vooruitzicht he, vrije dagen gevuld met creativiteit.
Het emailadres toon je via een tekstveld. Als je voor een HTML veld kiest, op de ontwerppagina, wordt het wel automatisch aanklikbaar.

Plakhuis zei

Fijn dat je nu echt van je vakantie kan genieten. Veel quiltplezier en dat doorquilten...gewoon beginnen en doen.

Anoniem zei

Maria Elkins heeft zo'n quilt met gequilt haargemaakt.
Ken je haar?

Anoniem zei

Ik zie net dat iemand dat al heeft geschreven!

Hannie de Beer zei

Fijn toch om zo creatief bezig te zijn! Ik ben erg benieuwd naar je godin als hij klaar is. Gewoon lekker doorgaan!

christina zei

wat je ook nog kunt is wateroplosbare vlies over je haar te leggen en dat kun je er zo overheen quilten. Even uitspoelen en klaar!

Het patroon wat je geprobreerd hebt is toch mooi.