maandag 7 maart 2011

The Sketchbook Challenge: Maart

Niet te geloven, de maand februari alweer om! Niet één pagina heb ik gemaakt over het thema Tegenstellingen. Het sprak me niet zo aan én ik had een vrij drukke maand waarin allerlei andere zaken mijn aandacht vroegen. Zo loopt het soms.
Deze maand is er weer een nieuw thema. Eens kijken of ik deze keer wat meer gedaan krijg. De uitdaging komt van Jamie Fingal. De oorspronkelijke, Engels tekst van de vertaling hieronder kun je uiteraard nalezen op de Sketchbook Challenge blog.  Ik heb geen toestemming gevraagd om de oorspronkelijke afbeeldingen hier te plaatsen, daarom heb ik een link geplaatst (de blauwe tekst) met een beschrijving van de afbeelding.

Overvloed/ overstromen

Jamie Fingal hier voor het thema van maart - "Overvloed / overstromen" - Ik voel me alsof ik overstroom wannneer ik word overspoeld door ideeën voor verschillende projecten; dan ren ik naar mijn schetsboek om het allemaal op te schrijven en hoop dat ik het momentum niet verlies. Een vrije weergave in woorden, kleur, patroon, en uw eigen persoonlijke stijl - een moment om over te stromen over de pagina van het leven. 
Dit thema zou veel verschillende dingen kunnen betekenen en het is wat je er zelf van maakt. Ik zie bijvoorbeeld een pagina in je schetsboek die druipt van de verf. Mijn hoofd knalt uit elkaar vanwege het feit dat we midden in de TMi (?) zitten met e-mails, Facebook, Twitter, websites, blogs, YouTube, on-line groepen, enz.

“Spilling over” Overslaat is getekend met een Parker vulpen en gekleurd met Crayola Wasbaar Markers. Letters uit tijdschriften en kranten vormen de woorden.

Dit is mijn mantra geworden om me te helpen in balans te blijven en mezelf zo serieus te nemen. LOL.
 Letters uit tijdschriften, Parker vulpen, krantenknipsels voor de bladeren en cirkels.


Ik neem een risico door hier een van die zeldzame dagen te laten zien dat ik korstondig knagende twijfels had over hoe ik mijn artistieke leven invul. Maar dit is eerlijk gezegd zo’n werkelijk onderdeel van het leven, dat ik het graag wilde delen. Alleen al door het op een creatieve manier op te schrijven, voelde ik me beter.
Sharpie pennen uit de losse hand.

Dan gebeurt er iets ... en is alles weer anders ... een positievere kijk op het leven komt naar boven... alsof er een nieuwe dag is aangebroken en je alles duidelijker ziet. Heerlijk als zoiets gebeurt!
Parker vulpen, computer gegenereerde belettering


Op de achtergrond willekeurige zinnen over mijn leven met heldere, vrolijke bloemen om me te inspireren! Waardoor stroom jij over?
Parker vulpen te schrijven, werden bloemen getekend, geschilderd met waterverf en uitgeknipt (fuzzy cut?) en op de tekst geplakt.

Het thema voor maart is:

Overvloed / Overstromen

Maak zoveel pagina's over het thema van de maand als je wilt en plaats foto's in de Sketchbook Challenge flickr-groep hier of op je eigen blog als je een blog hebt.

Verder schrijft Jamie Fingal hoe je mee kunt doen aan de wedstrijd. Deze regels heb ik al eerder vertaald; je kunt ze hier nalezen.

“mar724” is de code (tag) die je deze maand aan je foto moet meegeven als je hem op de Flickr-groep plaatst.


De foto's van de prijzen vind je hier.

De winnaars worden willekeurig getrokken op 31 maart en dezelfde dag of een dag later aangekondigd op de Sketchbook Challenge blog.

1 opmerking:

christina zei

ik ben gelukkig niet de enige die het te druk had voor deze challenge. Deze maand hoop ik meer tijd (en dagen) te hebben.