zondag 27 maart 2011

Een klein probeerseltje

Nog steeds met het Guisveld in mijn hoofd heb ik weer een klein probeerseltje gemaakt. Ik probeer de kleuren en de beweging/structuur van een rietkraag te vangen.

Hiervoor heb ik verschillende breigarens tussen twee lagen oplosbaar spul gelegd (ik vergeet steeds de namen van dit soort producten). Bovenaan, in de breedte, liggen wat blauwige garens die het water moeten voorstellen. Vooraan, in de lengte, de garens die samen de begroeiing langs dat water vormen.

Ik heb de garens aan elkaar genaaid met doorzichtig nylon garen. Daarna heb ik het plastic goedje uitgewassen. Zo jammer dat je de kleuren nooit helemaal goed op de foto krijgt. In het echt is het warmer en sprankelt het meer.



This week I tried something else to recreate the reeds from the Guisveld. I arranged some threads and yarn to depict the water and the reeds in between two sheets of watersoluble stabilizer. I sewed them together with invisible thread and here's the result. It's a shame the photo never does justice to the colours. They are a lot warmer and sparkle more.

5 opmerkingen:

marjolijn zei

Ziet er spannend uit Dea!Leuk werken met dat wateroplosbaar vlies.

Nienke zei

Mooi hoor, vooral door dat pluimerige effect!

christina zei

soluvlies, zo heet dat spul.

Je hebt wat mij betreft zeker het resultaat bereikt wat je voor ogen had.

Heleen zei

Ja en zo blijf je lekker aan de pruts! Maar dit ziet er toch heel bruikbaar uit.

Beth zei

Wow. That looks fantastic! I think you really came up with a unique addition to your piece.